На 30 май от 17:30 ч. Националната агенция за приходите (НАП) ще започне подготовка за прием на електронни трудови записи и миграция на данните от досегашните уведомления за сключване, изменение или прекратяване на трудови договори.
Поради това:
-
На 30 май (петък) след 17:30 ч. ще бъде преустановен приемът на уведомления по чл. 62, ал. 5 и чл. 123, ал. 1 от Кодекса на труда чрез Портала за електронни услуги на НАП.
-
На 31 май (събота) след 17:00 ч. няма да е възможно извършване на упълномощаване или преупълномощаване за подаване на такива уведомления в електронния портал.
Всички лица, които до този момент са имали достъп до услугите или са били упълномощени за подаване на уведомления по КТ, ще получат автоматичен достъп до новите услуги, свързани с Регистъра на заетостта, без да се налагат допълнителни действия от тяхна страна.
От 1 юни 2025 г.:
-
Електронните услуги за подаване на електронни трудови записи ще бъдат активни.
-
Възможни са временни забавяния при обработката на данните – статусът им ще бъде отбелязан като „в процес на обработка“.
-
Работодателите ще трябва да подават информацията към НАП в нов формат и структура.
-
Ще бъде достъпна и нова справка за актуалното състояние на трудовите записи на наетите лица.
НАП препоръчва на работодателите да се запознаят с новите изисквания и формати, за да осигурят плавен преход към системата за електронни трудови записи и да избегнат забавяния при обработката на данните.