Проектът за създаването на Географската информационна система на Пловдив вече е в активна фаза. Хиляди документи се сканират, за да се преобрази начинът, по който администрацията, гражданите и бизнесът работят с градската информация.
Мащабът на задачата е огромен – архивите на администрацията включват десетки хиляди страници, натрупвани в различни помещения през годините. Някои документи са наводнени и се разпадат, показва проверка на зам.-кмета Владимир Темелков в Партийния дом и в кметството на район „Централен“. „Положението е отчайващо, а това се отразява на услугите – те стават бавни и хората са недоволни. Но за първи път Пловдив отлепя от дигиталното дъно“, отбеляза Темелков.
В момента се сканират архиви от 60-те години до днес, които сериозно затрудняват работата на администрацията. Новата система обещава максимална прозрачност и ускоряване на сроковете за услуги – няма да се налага местене на папки и физическо прехвърляне на документи.
По проекта в момента работят 80 специалисти, а до края на годината техният брой ще нарасне до 120. След район „Централен“ дигитализацията ще продължи и в останалите райони на града – „Западен“ и „Тракия“ през октомври, а до края на ноември – в „Южен“, „Северен“ и „Източен“.
Географската информационна система ще обедини на едно място данни за строителни разрешения, подробни и регулационни планове, целия подземен кадастър, пътна инфраструктура, зелени площи и обекти на културно-историческото наследство. Всички документи ще бъдат дигитализирани, геореферирани и достъпни онлайн.
„Ще уеднаквим всички услуги в строителната дирекция, ще стандартизираме документацията и ще дадем възможност всички райони да издават едни и същи документи. Това ще улесни изключително работата на общината и живота на гражданите“, обясни Темелков. Той допълни, че услугите ще могат да се използват с електронен подпис и, след въвеждането на дигиталния паспорт, и чрез мобилно приложение.
„Проектът е сложен и резултатите се виждат едва на финала. Но съм убеден, че след година и половина Пловдив ще разполага с модерна, прозрачна и бърза система в полза на гражданите и бизнеса“, каза още зам.-кметът.