2 C
Пловдив
вторник, март 4, 2025

Обратен ефект: Третият бойкот донесе на големите вериги още 2 милиона лева

Пет дни след провеждането на третия бойкот срещу големите търговски вериги организаторите на инициативата ще представят официалните резултати. Очаква се също така да бъде обявена нова дата за четвърти бойкот, насочен към борбата с високите цени на хранителните продукти.

Неочакван ефект от третия бойкот

Миналия четвъртък третият бойкот постигна изненадващ и обратен ефект. Вместо да доведе до загуби за магазините, техните обороти се увеличиха с 2,1 милиона лева, съобщава обществената телевизия.

Според данните на Националната агенция за приходите (НАП), в деня на бойкота търговските вериги са отчели приходи в размер на 27,4 милиона лева, което е с 2,1 милиона лева повече в сравнение с ден по-рано, когато приходите са били 25,3 милиона лева.

Тенденция при предишните бойкоти

Това е първият случай, в който бойкотът води до увеличени приходи за магазините, вместо до намаление. За сравнение, при втория бойкот седмица по-рано търговските вериги отчетоха спад на оборотите с 1,1 милиона лева. Първият бойкот доведе до още по-сериозен спад – с 7,9 милиона лева по-малко приходи в деня на протестните действия.

Какво следва?

Организаторите на инициативата анализират резултатите и ще обявят нови стратегии за предстоящия четвърти бойкот. Основната цел остава намаляването на цените на хранителните продукти и оказването на натиск върху търговските вериги чрез потребителска активност.

Очаква се скоро да бъде оповестена датата за следващия бойкот, като организаторите ще предложат нови тактики, за да се постигне желаният ефект върху пазара.

 

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук