33 C
Пловдив
неделя, юли 6, 2025

Образователният министър: Проблемите с математиката са системни, предстоят промени в изпитите

Проблемите с обучението по математика в българските училища са „системни и поколенчески“, заяви министърът на образованието Красимир Вълчев пред БНР по повод тревожно ниските резултати от последното национално външно оценяване.

Министър Вълчев подчерта, че една от основните причини е недостатъчното време за преподаване спрямо обема на учебното съдържание. „Имаме по-малко часове, но повече съдържание. Учениците и учителите препускат. Няма време да затвърдят знания. Това води до лесна демотивация. Една от основните цели на реформата, която сме си поставили, е да осигурим повече време“, каза той. Допълнително предизвикателство е и намалената концентрация на днешните ученици, свързана с продължителното взаимодействие с екрани.

Реформа на изпитите след 7. клас: Повече практика и интегрирани задачи

Министърът на образованието анонсира и предстоящи промени в изпитите след 7. клас. Основната цел е преминаване към по-практически задачи и въвеждане на интегрални изпити.

„Едно от намеренията ни е да има интегрални изпити. Да започнем да мерим и компетентности, придобити по природни науки, пък и по обществени науки. Тоест, да имаме интегрален изпит по математика и природни науки„, обясни Вълчев. Той уточни, че първата стъпка ще бъде скромна, включвайки няколко интегрални задачи в изпита през следващата година.

Министърът изрази притеснение от слабите резултати по природни науки, подчертавайки: „Природните науки са много пренебрегнати. Много са ни слаби резултатите. Няма как да просперираме като общество, ако не повишим склонността за учене на математика и природни науки.“

Изучаването на „Религия“ в училище: Алтернатива, а не задължение

Красимир Вълчев засегна и готвените промени, свързани с възможността за изучаване на „Религия“ в училище. Той разясни, че религията присъства в българската образователна система и в момента, както и в почти всички европейски страни, без това да отменя светския характер на системата.

„Религия“ няма да се изучава задължително. Вместо това, ще има алтернативна програма „Добродетели и етика“, която ще бъде основна. „Никое дете няма да учи „Религия“ против волята си. Ние само разширяваме достъпа. Религията е една от алтернативните пътеки да формираме ценности у децата“, заяви министърът.

Преди началото на учебната година родителите ще бъдат запознати с опциите. Група по „Религия“ ще бъде сформирана само ако има минимален брой желаещи деца, докато програмата по „Добродетели и етика“ ще се предлага във всички училища.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук