„Добре дошли на летище София – мястото, където паркингът струва повече от самолетния билет. 1200 лева за 17 дни – явно колите тук спят в петзвезден хотел! Евала.“
Това саркастично съобщение се появи в социалната мрежа Фейсбук, публикувано от шофьор, който е използвал паркинга на столичния аеропорт между 3 и 21 февруари.
Нова организация, същите проблеми?
От 9 февруари летище София въведе нова организация за достъп и престой на автомобили пред Терминал 2. Според администрацията целта е да се облекчи трафикът около входовете, но според някои шофьори ефектът е съмнителен.
При влизане към Терминал 2 шофьорите се сблъскват с бариери, които се спускат автоматично. Достъпът е безплатен само за първите 10 минути – време, което едва ли е достатъчно за повечето посрещачи или изпращачи. Номерата на автомобилите се регистрират автоматично за секунди, след което водачите имат две възможности:
- Да спрат за кратко в зоната Kiss & Ride
- Да оставят автомобила на платен паркинг с начална цена от 5 лв. на час
Цена, по-висока от полета
Случаят с таксата от 1200 лева за 17-дневен престой предизвика бурни реакции в социалните мрежи. Това излиза по около 70 лева на ден – сума, която често надхвърля цената на самолетен билет за къси дестинации в Европа.
От летището все още няма официален коментар относно високите цени, но е ясно, че новата система поражда повече въпроси, отколкото дава решения.
Мнозина се питат – ще се превърне ли летище София в новата скъпа „паркинг зона“ на столицата?