Старите влакови композиции на БДЖ нямат автоматично заключване на вратите, а отварянето и затварянето им става ръчно, с дръжка. Това е възможно обяснение за трагедията с двете момичета, скочили от влак край Клисура. Едно от тях почина вчера.
Според синдикалиста Петър Бунев, момичетата най-вероятно са пътували в такъв стар вагон. „Те са с ръчка и по време на движение могат да се отворят“, обясни той пред БНР. Бунев допълни, че новите влакове имат автоматично заключване, което се активира при потегляне и има индикация за машиниста дали вратите са затворени. Старите вагони обаче нямат такава система.
На въпрос дали правилата за безопасност се спазват на гарите, Бунев отговори, че съществува ясен протокол. „Има си началник-влак, има кондуктор. Кондукторът дава сигнал на началник-влака, че вратите са затворени и няма пътници. Тогава началник-влакът подава сигнал на машиниста, за да тръгне.“
Според него, ако са спазени всички процедури, отварянето на вратите по време на движение е лична отговорност на пътника. „След като те са дали сигнал „готово“ на машиниста, той е тръгнал. Вратите са били затворени, нямало е никой за слизане. После, ако някой е тръгнал да отваря, вече знаете, че в крайна сметка безопасността е и лична отговорност“, каза Бунев.
Напомняме, че във вторник две момичета скочиха от бързия влак от София за Бургас малко след гара Клисура, тъй като не успели да отворят вратата навреме. Едно от момичетата, на 17 години, загина вчера. По случая е образувано досъдебно производство, което трябва да изясни всички обстоятелства около инцидента.