-2 C
Пловдив
сряда, януари 22, 2025

Посреднически фирми удържат до 45% комисиона от компенсациите на авиокомпаниите

В авиацията вече има множество посреднически фирми, които предлагат да се заемат с всички формалности около изплащането на компенсации за закъснели полети или изгубен багаж. Въпреки че тези услуги улесняват пътниците, те не са безплатни – комисионните варират между 20% и 30%, като понякога достигат и 45% от обезщетението.

В интернет е пълно с реклами на такива компании, които често с големи цифри обявяват, че клиентите ще получат 400 евро – сумата, дължима от авиокомпанията при закъснение на средно дълъг полет в Европа.

Обикновено тези фирми изискват клиентите да подпишат стандартен формуляр, с който преотстъпват правото си да получат компенсацията. В общите условия, написани с дребен шрифт, става ясно, че след одобрение на обезщетението, пътникът ще получи само част от сумата след удържане на комисионната.

През последните години представители на тези компании масово причакват пътниците по летищата в Европа, раздавайки формуляри за попълване на място. Тъй като нямат достъп до самите гейтове, те обикновено изчакват пристигащите пътници в залите за пристигащи и предлагат услугите си за издействане на компенсации.

Ако самолетният билет е закупен през туристическа агенция, тя често поема процеса по осигуряване на компенсация при закъснял полет или изгубен багаж. Такъв случай наскоро е преживял нашият читател Георги В.

Той закупил три билета до Мадрид и обратно за семейството си. Полетът на отиване закъснял с над 4 часа. След завръщането си Георги изпратил имейл до авиокомпанията с въпрос за компенсацията. Отговорът бил, че сумата вече е изплатена – но не на него, а на туроператора. След допълнително запитване получил превод, но вместо очакваните 1200 евро, сумата била 700 евро. Оказало се, че разликата е удържана като комисиона, на която той неволно се е съгласил при покупката на билетите, без да забележи конкретните условия.

Една от най-големите и известни фирми за изплащане на компенсации в авиацията е немската Air Help. Често нейните реклами изскачат на сайтовете на самите авиокомпании, създавайки впечатление, че услугата е част от процеса по закупуване на билет.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук