15.4 C
Пловдив
петък, май 16, 2025

Потребителското доверие в САЩ спада до едно от най-ниските си нива от десетилетие

Потребителското доверие в Съединените щати се срива до едно от най-ниските си равнища, откакто Университетът на Мичиган започва да провежда редовни изследвания по този показател. Това показва предварителната оценка на последното проучване, публикувана днес и цитирана от CNBC.

Индексът на потребителското доверие, изчисляван от университета, спада до 50,8 пункта през май спрямо 52,2 пункта през април. Това е второто най-ниско равнище от юни 2022 г., когато показателят достигна исторически минимум на фона на нарастващите цени и икономическата несигурност.

Основна причина за песимизма сред потребителите е засилената тревога, че нови или разширени мита върху вноса, наложени от администрацията на президента Доналд Тръмп, могат да доведат до нов натиск върху цените и да ускорят инфлацията. Анализът подчертава, че икономическите очаквания на американците все повече се влияят от несигурността в търговската политика.

„Несигурността около търговската политика, особено мерките, предприемани от администрацията на Тръмп, остава водеща тема в отговорите на анкетираните потребители относно бъдещето на американската икономика“, коментира Джоан Шу – ръководител на изследователския екип, провел анкетата, цитирана от БТА.

Проучването на Университета на Мичиган е един от най-авторитетните индикатори за потребителски нагласи в САЩ и често се използва от анализатори, инвеститори и институции за оценка на макроикономическите рискове и настроения.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук