„Във връзка с предоставената от мен информация пред Народното събрание на Република България относно нарушенията на правата на потребителите от страна на мобилните оператори, както и неизпълнението на влезли в сила съдебни решения и заповеди, свързани с нелоялни търговски практики, информирам обществото за последното решение на Върховния административен съд.“ Това се посочва в официална позиция на председателя на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Мария Филипова, изпратена до медиите.
„ВАС окончателно потвърди заповедта, с която на „Йеттел България“ ЕАД се забранява да не регистрира и да не отразява заявленията на потребителите за прекратяване на услуги и за заплатени парични задължения.
Върховният административен съд приема, че поведението на служители на „Йеттел България“ ЕАД е нелоялно и нарушава правата на гражданите, като съзнателно подхождат към тях непрофесионално и недобросъвестно. В конкретния случай потребителят е подал заявление за прекратяване на договора и е заплатил неустойка, но тези действия не са били отразени своевременно. В резултат на това операторът е продължил да начислява месечни такси.
Подобни нарушения не могат да бъдат оправдавани с технически или човешки грешки. Дружествата трябва да въведат ефективни мерки за превенция и защита на правата на потребителите“, допълва се в съобщението.