Едва 17 на сто от българите пазаруват стока само, защото е предложена с намалена цена. Това показват данните от специално проведена анкета на тема “Как пазарувате от кампании за намаления?”. В проучването са участвали над 1200 респондента, то не е представително и е по метода на отзовалите се, съобщи Габриела Руменова от платформата “Ние, потребителите”.
Близо 68 на сто от участвалите признават, че макар и рядко, все пак правят покупка само заради съобщение за намаление. Водещи при вземането на решението са потребността от продукта или хипотетичната възможност да имат потребност от него в близко бъдеще – почти 37 на сто.
Заради атрактивни отстъпки преобладаващата част от хората биха пазарували от непознат магазин само след проучване на търговеца или препоръка от познат.
Според участвалите в анкетата, най-честите търговски нарушения при кампании за намаления са, че стоката изобщо не е продавана на по-високата цена, неправилно е изчислен процентът на отстъпката и че цената е намалена, след като предварително е била вдигната.
В отворен отговор на въпроса “Склонни ли сте да рискувате да купите от непознати за Вас търговци, ако Ви предлагат атрактивни отстъпки” участвалите в проучването са посочили, че биха купили от непознати търговци заради намаление, но само при наличието на добри отзиви на други потребители или на възможност за преглед на пратката преди заплащане.