26 C
Пловдив
четвъртък, август 7, 2025

Реклами на моден бранд премахнати заради използване на твърде слаби модели

Британският рекламен регулатор поиска от испанската модна верига Zara да премахне две снимки от уебсайта си, определяйки ги като „безотговорни“. Според Органа за рекламен стандарт (ASA), на изображенията са показани модели, които изглеждат „нездравословно слаби“.

В своето решение ASA изисква Zara да спре използването на подобни снимки, като забраната се отнася до формата, който е бил предмет на жалбата.

  • На една от снимките, модел позира с оувърсайз риза, като „ключицата ѝ очевидно се откроява“. Регулаторът смята, че позата и облеклото създават впечатление за „много слаби“ ръце, рамене и гърди.
  • На второто изображение, модел с къса рокля има „леко измършавяло“ лице, „видимо изпъкнала“ ключица и „особено слаби“ крака.

По време на разследването от Zara заявиха, че са спазили всички британски препоръки, като са поискали от моделите медицински свидетелства за добро здравословно състояние, преди да ги наемат.

През тази година британският регулатор вече забрани подобни изображения и на други големи вериги като Next и Marks & Spencer.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук