30 C
Пловдив
четвъртък, септември 4, 2025

Ryanair въвежда нови правила за ръчния багаж

Ирландската нискотарифна авиокомпания Ryanair въведе нови мерки за безплатния ръчен багаж. Обещаните по-рано през лятото промени вече са факт, а новите размери са 40x30x20 см. Това представлява увеличение с около 4 литра, или 20% повече обем от досегашните размери 40x25x20 см.

Компанията активно промотира новите си размери като с 33% по-големи от новия стандарт на Европейския парламент (40x30x15 см). По този начин се добавят 5 см повече към дълбочината на куфара в сравнение с европейските изисквания.

Повече бонуси за служителите, повече глоби за пътниците

Според критици, това е по-скоро имиджов ход, след като хиляди пътници се оплакват от глоби за „свръхбагаж“ на гейта. Тези оплаквания зачестиха особено през последната година, като глобата е 75 евро.

В противоречие с промяната, наскоро изпълнителният директор на Ryanair Майкъл О’Лиъри обяви, че от ноември наземните служители ще получават по-големи бонуси за „уловени“ пътници с наднормен багаж. Бонусът се увеличава от 1.50 евро на 2.50 евро за глобен пътник, като се премахва и досегашният месечен таван от 80 евро.

Проблемите в България

Проблемите с глобите на Ryanair са повсеместни на европейските летища, но оплакванията на български пътници също не липсват. Сред фрапиращите случаи са:

  • Онкоболна жена, пътуваща за Италия, която е била заснета да се моли на колене на служителите, за да я допуснат на борда.
  • Семейство с дете, чиято електрическа инвалидна количка е обявена за „опасна“ заради батерията.
  • Две българки, учещи в чужбина, които са глобени с по 75 евро, въпреки че куфарите им са били в рамките на разрешените размери за платена услуга.

Отговорът на българските власти

Във връзка с тези случаи, транспортният министър Гроздан Караджов заяви, че глобите за превозвачите ще бъдат драстично увеличени, тъй като настоящият таван от 10 хиляди лева не е достатъчен. Той даде за пример Испания, която наскоро глоби пет нискотарифни авиокомпании с общо 179 млн. евро, като по-голямата част от сумата (107.7 млн. евро) е за Ryanair.

Някои от пострадалите български пътници споделят, че в бъдеще ще използват услугата за чекиран багаж, която често е по-евтина от услугата за ръчен багаж в кабината.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук