Модният гигант Shein повиши цените на своите продукти в Съединените щати – от дамски рокли до кухненски аксесоари – в очакване на предстоящото въвеждане на високи мита върху малки пратки. Това е ясен ранен сигнал за възможното въздействие на нарастващото търговско напрежение между САЩ и Китай върху американските потребители.
Ценовите корекции започнаха още в петък, като според данни, събрани от Bloomberg, увеличенията варират значително в различните категории. Средната цена на 100-те най-продавани продукта в сектора „красота и здраве“ е скочила с 51% спрямо предходния ден. При стоките за дома, кухнята и играчките ръстът е над 30%, а най-драстичен е скокът при комплект от 10 кухненски кърпи – цели 377%. При дамското облекло повишението е около 8%.
Компании като Shein и Temu, които оперират основно чрез онлайн продажби, ще бъдат силно засегнати от новите 120% мита, наложени от американската администрация върху широка гама от продукти. До момента те се възползваха от освобождаване от мита за пратки на стойност до 800 долара, влизали безмитно в страната. Това освобождаване обаче предстои да бъде премахнато. Допълнително, от 2 май ще бъде увеличена таксата за всяка пощенска пратка до 100 долара, а от 1 юни се предвижда ново увеличение.
Очакваните мерки вече повлияха на поведението на потребителите. През март и началото на април Shein и Temu отчетоха скок в продажбите, тъй като американците се запасяваха с продукти – от грим аксесоари до домакински уреди – преди новите цени да влязат в сила. И двете платформи обявиха по-рано този месец, че ще вдигнат цените си на американския пазар.