32 C
Пловдив
събота, август 2, 2025

Шок в IT сектора: 12 000 служители на TCS остават без работа

Индийският технологичен гигант Tata Consultancy Services (TCS) обяви, че до края на 2025 г. ще съкрати около 12 000 служители. Това представлява около 2% от глобалната работна сила на компанията, която в момента наброява над 613 000 души. Решението е продиктувано от намаляващи приходи, ограничени нови проекти и нарастваща несигурност в световната икономика.

Според официалното съобщение на компанията, засегнати ще бъдат предимно служители от средното и висшето управленско ниво. Главният изпълнителен директор К. Критивасан подчерта, че мярката е част от трансформацията на TCS в „организация, готова за бъдещето“. Тя е част от усилията на компанията да оптимизира структурата си и да увеличи технологичната си адаптивност в новата бизнес среда.


 

Подкрепа за засегнатите служители

 

TCS уверява, че ще предостави обезщетения, консултации и подкрепа за пренасочване в кариерния път на засегнатите служители. Това включва обезщетение за предизвестие, прекратяване на договор, удължаване на застрахователното покритие и поемане на кариерни програми. Компанията подчертава, че съкращенията няма да засегнат обслужването на клиенти.


 

Обща тенденция в технологичния сектор

 

Този ход на TCS отразява по-широка тенденция в технологичната индустрия – реструктуриране, предизвикано от навлизането на изкуствен интелект, автоматизация и стремеж към по-висока ефективност. Данни от платформата Layoffs.fyi сочат, че през 2025 г. над 80 000 служители в 169 технологични компании по света вече са загубили работата си. Само Microsoft е съкратила над 15 000 души, което се равнява на 7% от работната ѝ сила.


 

Причини за съкращенията и политика на компанията

 

Според TCS, освен глобалната несигурност, друга ключова причина за съкращаването на щат е намаленото търсене от нови клиенти. Те предпочитат да използват вътрешни ресурси за някои услуги, вместо да разчитат на външен доставчик. Допълнително напрежение предизвиква и недоволството сред служителите от новата политика на компанията, която изисква определен минимум от присъствени дни, с което ограничава дистанционната работа.


 

Присъствие в България и прогноза

 

TCS присъства у нас от края на 2022 г., когато официално беше открит развоен и обслужващ център в София. Оттам компанията предлага услуги в областта на бизнес анализа, поддръжката на IT системи, облачните технологии и цифровата трансформация за клиенти в целия ЕС.

Макар да няма официално потвърждение, България вероятно няма да бъде пряко засегната от настоящата вълна на оптимизация. Заявката на компанията на този етап е, че съкращенията засягат предимно управленски позиции и зрели пазари.

 

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук