Нови мерки от властта след поредната катастрофа с камион близо до мястото, на което загина 12-годишната Сияна. Този път тирът се вряза в таблото с цените на бензиностанция в село Радомирци.
Огромен късмет е, че не се е стигнало до по-тежък инцидент предвид колонките с горива и цистерната с газ на метри от сблъсъка. От „Национална полиция“ изпратиха допълнителни патрули, а транспортното министерство влезе вчера на проверка във фирмата – собственик на катастрофиралия камион. Според местните хора пътят е в много лошо състояние, а шофьорите често карат с висока скорост.
„Шофьорът опита да изпревари друг камион и му поднесе тирът. Първо се удари в бордюра и после в таблото. Работя в магазина отсреща. Това е абсолютно всеки ден. Не знам кога ще влязат и при мен камионите”, сподели в ефира на „Здравей, България” свидетелят на инцидента Юлия Марсалева.
„Преди около месец информирах Министерството на регионалното развитие в какво състояние е пътят. Писах писмо, но няма резултат. Имам чувството, че като сме село и ни подценяват. Обясних, че трябва да се направят отводнителни канавки, ограничение на скоростта с колчета на влизане в населеното място, пешеходни пътеки, да има мантинели”, призова кметът на Радомирци Петър Йотов.
Зам.-председателят на Европейския транспортен клъстер Йоанна Лалова коментира в „Здравей, България”, че голяма част от катастрофите се дължат на лошата и дори „липсваща” инфраструктура у нас.
„През последните пет месеца слушаме за всякакви мерки срещу войната на пътя. Въпросът е, че ние само слушаме за тях. Проблемът с инфраструктурата не е от днес, не е и от вчера. А за съжаление – няма да бъде решен и утре”, заяви тя.
Лалова беше категорична, че при катастрофите с тирове през последните дни се вижда липсата на инфраструктурата.
„Експерти – компетентни или некомпетентни, дават мнение, че превозното средство е имало две карти на тахографа, което не е така. Когато един камион изпреварва, както се вижда при последния случай с катастрофирал тир, опитвайки се да се върне в коловоза на пътя, който е пързалка – няма как да го направи. Много от водачите са професионалисти”, обясни Лалова.