От 00:00 ч. днес официално заработи системата за секционен контрол на скоростта по ключови участъци от републиканската пътна мрежа.
Как работи системата:
Камери на входа и изхода на определени отсечки засичат времето, за което едно превозно средство преминава разстоянието. Така се изчислява средната му скорост. Ако тя надвишава допустимата по закон, нарушението автоматично се регистрира, а данните се предават на МВР за налагане на санкции.
Къде вече е активен контролът:
Към 5 септември са сертифицирани 22 отсечки. Те са публикувани на сайта на Националното тол управление и включват информация за пътя, началната и крайната точка и карта с точното местоположение.
Сред тях са:
-
АМ „Тракия“: Вакарел – Ихтиман; Ихтиман – Вакарел; Цалапица – Радиново; Радиново – Цалапица
-
АМ „Струма“: Сандански – Дамяница; Дамяница – Сандански; Българчево – Покровник; Покровник – Българчево
-
АМ „Хемус“: Девня – Игнатиево; Игнатиево – Девня; Белокопитово – Каспичан; Каспичан – Белокопитово
-
Северна скоростна тангента: Илиянци – Чепинци; Чепинци – Илиянци
-
Републиканска пътна мрежа: Слатино – Кочериново; Кочериново – Слатино; Струйно – Шумен; Шумен – Струйно; Долни Дъбник – Телиш; Телиш – Долни Дъбник; Български извор – Сопот; Сопот – Български извор
Какво предстои:
Националното тол управление има готовност да включи още 126 отсечки с обща дължина около 1200 км. Те ще започнат да функционират след издаване на методически указания от МВР. Плановете са до края на годината целият обхват да бъде въведен в реална експлоатация.