Комисията за защита на потребителите (КЗП) установи нелоялна търговска практика от страна на мобилен оператор, който е поискал завишена сума и е начислил неустойка за прекратяване на договор на починал абонат. Това съобщи председателят на КЗП Мария Филипова в официално изявление до медиите.
Според резултатите от извършената проверка, операторът е предоставил невярна и подвеждаща информация на наследниците на починалия клиент относно дължимите суми. При посещение в търговски обект на компанията, с цел да прекратят договора съгласно неговите условия, наследниците поискали информация за окончателния размер на задължението. Вместо реалната стойност, те били информирани, че дължат 312,43 лв.
Без да разполагат с яснота относно произхода на сумата, потребителите заплатили исканата стойност, след което се обърнали към КЗП за съдействие. Проверката на комисията установила, че реалното задължение е било с 252,36 лв. по-ниско от обявеното от оператора. В резултат на това КЗП постановява, че завишената сума трябва да бъде възстановена на потребителите.
Очаква се мобилният оператор да коригира политиките си, а КЗП призовава гражданите да бъдат внимателни и да търсят информация за правата си в подобни ситуации.