В Пловдив стартират конкурси за назначаване на нови директори в 13 детски градини, които имат за цел да осигурят свежа енергия, нови идеи и стратегически планове за развитие в тези институции. Според инициаторите на процеса, обявените конкурси са стъпка напред в усилията за създаване на модерна и динамична среда в предучилищното образование, където иновациите и ангажираността на ръководителите ще имат ключова роля.
Организаторите подчертават, че конкурсът е част от реформите, предприети в сектора, и изразяват надежда, че бъдещите директори ще се отличат със смели идеи, ясна визия и дълбока ангажираност. Кандидатите трябва да предложат своите концепции за стратегическо управление на институциите, което включва както подготовката за предизвикателствата в образователната система, така и внедряване на нови методи за обучение и работа с децата.
За смислени и стойностни проекти бъдещите директори могат да разчитат на пълната подкрепа на местните власти и на отговорните за образователната реформа лица, които насърчават кандидатите да покажат ангажираност и дългосрочен план за развитие.
Конкурсът обхваща следните детски градини в Пловдив:
- ДГ „Перуника“
- ДГ „Мирослава“
- ДГ „Наталия“
- ДГ „Детелина“
- ДГ „Мир“
- ДГ „Светла“
- ДГ „Космонавт“
- ДГ „Дъга“
- ДГ „Малина“
- ДГ „Зорница“
- ДГ „Албена“
- ДГ „Ралица“
- ДГ „Червената шапчица“
Процедура на провеждане на конкурса
Процесът на подбор е двуетапен и включва писмен изпит и събеседване. В първия етап кандидатите трябва да положат тест, който оценява знанията и подготовката им по отношение на административното и педагогическо управление на детска градина. След преминаване на писмения изпит, вторият етап включва събеседване с кандидата, в което се обсъждат казуси от реалната практика и се защитава концепция за управление и развитие на институцията.
С тази инициатива Пловдив прави крачка към обновяване на предучилищното образование, поставяйки високи критерии и изисквания към бъдещите директори на детските градини. Успех на всички участници в конкурса – очакванията са големи, а резултатите – с потенциал за положителна промяна в облика на предучилищното образование в града.