Онлайн магазинът TikTok Shop – платформата за електронна търговия на китайската социална мрежа TikTok, започва да оперира във Франция, Германия и Италия от 31 март. Това ще позволи на потребителите да купуват продукти директно в приложението, без да го напускат, съобщава Франс прес.
Функционалността позволява на клиентите да поръчват артикули, представени в видеоклипове, лайв стриймове и онлайн магазина на платформата. TikTok Shop вече работи в Испания и Ирландия от декември 2024 г., а извън ЕС присъства в страни като Великобритания, САЩ, Тайланд и Саудитска Арабия.
В специален раздел за пазаруване потребителите ще могат да търсят продукти, разглеждат промоции и управляват поръчките си, като получават и персонализирани препоръки чрез интерактивно съдържание с интегрирана функционалност за покупки, обясняват от TikTok.
Разширяването на TikTok в електронната търговия обаче предизвиква притеснения сред френските търговци. Миналата седмица големи търговски организации във Франция призоваха правителството да предприеме „незабавни мерки“ срещу платформи като Temu, Shein и TikTok Shop, обвинявани в нелоялна конкуренция. Те настояват за по-строг контрол на митническите такси, след като САЩ вече затегнаха регулациите срещу тези азиатски платформи.