10 C
Пловдив
неделя, ноември 2, 2025

Виктор Георгиев и битката за по-безопасни пътища в България

Виктор Георгиев – дългогодишен шофьор и инструктор, превръща личния си опит в обществена кауза. От години той обучава водачи как да се справят по-добре на пътя и да се освободят от така наречените „паразитни навици“, които често стоят в основата на инциденти. И всичко това – напълно безвъзмездно. Целта му е проста, но жизненоважна: по-малко грешки зад волана и по-малко жертви по пътищата.

Едно от нещата, които Георгиев открито критикува, е практиката да се поставят разделителни колчета по шосетата. По думите му, вместо да повишават сигурността, те често водят до обратен ефект – ограничават изпреварването, предизвикват задръствания и създават проблеми при аварийни ситуации.
„На места с ограничена видимост или тесни участъци, колчетата само влошават движението. Имало е случаи, в които шофьори са останали блокирани с часове, както редовно се случва в Кресненското дефиле“, разказва Георгиев.

Като алтернатива той предлага по-гъвкави решения за пътища, където изграждането на магистрала не е възможно. Например – редуване на две ленти в едната посока на всеки няколко километра. Така шофьорите ще могат безопасно да изпреварват, без да се създават рискови ситуации и задръствания.

По думите му обаче истинската промяна трябва да дойде от сериозна модернизация на пътната инфраструктура. Георгиев е категоричен: магистралите „Хемус“ и „Струма“ трябваше да бъдат завършени отдавна; страната има нужда от нови трасета – от Видин и Русе до Хемус, от Бургас до Варна („Черно море“), както и напълно завършена магистрала „Европа“ между София и Сърбия.
Софийският околовръстен път, според него, трябва да разполага с поне четири ленти във всяка посока, а „Тракия“ и „Хемус“ – с по три.

„Само с модерна инфраструктура ще намалим задръстванията, ще направим пътуването по-бързо и ще спасим човешки животи“, убеден е Георгиев. Той допълва, че инвестициите в пътната мрежа не са само въпрос на сигурност, а и на икономическо развитие – достъпът до труднодостъпни райони би привлякъл повече туристи и бизнес възможности.

„Истинската безопасност не се измерва с поставени колчета, а с разумно планиране, дисциплина и отговорност на пътя“, казва Георгиев.

За него каузата вече е лична мисия – да направи българските шофьори по-умели, по-внимателни и по-съзнателни. Защото, както често повтаря, „всяко добро решение на пътя може да спаси човешки живот“.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ

Напишете коментар

Моля, въведете своя коментар!
Моля, въведете вашето име тук