Разследващите смъртоносната катастрофа на самолет на „Еър Индия“, при която миналата седмица загинаха най-малко 270 души, проверяват дали при трагичния полет е бил използван авариен генератор за захранване.
Според предварителните данни, съобщени от Daily Mail, се изяснява дали двигателите на самолета са функционирали правилно по време на излитането.
Боингът е бил на около 120 метра височина, когато двамата опитни пилоти изглежда са загубили мощност в двата двигателя едновременно. След това те са имали едва 17 секунди, за да опитат да възстановят управлението, преди самолетът да се разбие в медицински колеж, пълен с лекари, предизвиквайки огромна огнена топка в небето.
Един от основните акценти в разследването е дали самолетът е претърпял пълна или частична загуба на тяга.
Аварийните системи, известни като турбини с напорно налягане, представляват малки витла, които се спускат от долната част на фюзелажа и служат като резервен генератор при отказ на двигателите.
Обикновено тези системи се активират автоматично при отказ на двата двигателя или при спадане на налягането в хидравличната система.
Източници, близки до разследването, посочват пред Wall Street Journal, че данните сочат, че клапите и другите управляващи повърхности на самолета са били настроени за излитане в момента на инцидента.