Euro NCAP ще задължи производителите, дисплеите разсейват и са опасни
Безопасността на автомобилите в Европа ще се оценява по броя на бутоните в купето. Асоциацията Euro NCAP, която прави краш тестовете, подготвя нов протокол за оценка, който ще включва задължителното наличие на физически контрол. Всеки автомобил
ще трябва да има минимум бутони и лостчета
за аварийни светлини, мигачите, клаксон, за чистачките и повикване на спешна помощ. Без тях няма да е възможно да се постигне най-висок рейтинг на безопасност и производителите ще трябва да се върнат към традиционните превключватели.
Асоциацията Euro NCAP ще представи нов протокол за оценка на безопасността на превозните средства през януари 2026 г., един от ключовите моменти в който ще бъде наличието на бутони за физически контрол. Манията по дисплеите отдавна е основен проблем в индустрията. Шофьорите често трябва да откъснат очи от пътя, докато търсят желания елемент от менюто, но въпреки това производителите продължават да
използват сензорни панели, защото са евтини
Екраните също така правят интериора по-шик и в Китай броят на дисплеите е по-важен от мощността или динамиката на самата кола.
Директорът по развитие на Euro NCAP Матю Ейвъри казва, че в бъдеще, за да постигнат най-висок рейтинг, компаниите ще трябва да запазят физическия контрол поне на основните функции. Ейвъри уверява, че новият протокол със сигурност ще бъде въведен – компаниите знаят за него и го подкрепят напълно.
Не е ясно дали от новите правила ще бъде доволен собственикът на Tesla Илън Мъск. Милиардерът превърна централния сензорен екран на Model 3 в “сърцето” на всяко взаимодействие човек-машина: колата няма лост на колоната и мигачите се управляват от бутони на волана колело. Функции като избор на предавка и задна скорост, регулиране на външните огледала за обратно виждане и въздушния поток на климатроника се управляват чрез екрана, където също се показват скоростомерът и арматурното табло.
Euro NCAP не е единствената организация, която алармира за разпространението на сензорни екрани. Американската автомобилна асоциация също предупреди за опасностите от ново поколение дисплеи в колите.
Преди година главният изпълнителен директор на BMW Оливър Ципше каза, че е “абсолютно убеден”, че до 10 години сензорните екрани
ще бъдат забранени точно поради риска от разсейване на шофьорите
предава:24часа