Главна дирекция “ГРАО” ще регистрира всеки достъп до електронните регистри на национално ниво и ще съхранява информация за това в срок от десет години.
Информацията се предоставя на компетентните органи, разследващи и проверяващи нарушения, свързани с достъпа до лични данни, както и на субекта на данните. А в случай на възникнало основателно съмнение за неправомерно осъществен достъп до личните данни на лице, Главна дирекция “ГРАО” сезира Комисията за защита на личните данни за предприемане на действия съобразно нейната компетентност и има право временно да преустанови достъпа до изясняване на обстоятелствата.
Това са част от промените в Наредбата за функционирането на Единната система за гражданската регистрация, които от МРРБ предлагат във връзка с въвеждането на служебния адрес от последните изменения на Закона за гражданската регистрация, влезли в сила през октомври 2024 година.
Комисията, която ще разрешава регистрацията на постоянен или настоящ адрес, се назначава от кмета на съответната община, неин председател е служител от общинската администрацията, а полицаи и социални служители ще проверяват адреса до 7 дни.
Предвижда се задължително да се проверява за наличие на вече съставен акт за гражданско състояние на база документи от чужбина.