Представете си, че гледате дългоочаквано видео от любимия си създател в YouTube — например романтичното предложение за брак на известна двойка — и точно когато настъпи дългоочакваната целувка, екранът се прекъсва от реклама. Това вече не е случайност, а част от новата стратегия на платформата, наречена „Peak Points“ („Пикови моменти“).
Новият рекламен формат бе представен от YouTube по време на годишното събитие Upfronts 2025, което се проведе в сряда в Ню Йорк. Основната идея зад „Peak Points“ е използването на изкуствения интелект Gemini на Google, който анализира съдържанието на видеата и открива моменти с най-силен емоционален заряд или най-висока ангажираност от страна на зрителите. Именно след тези ключови сцени се поставят рекламни паузи.
Целта е да се използва емоционалният пик на видеото, когато вниманието на аудиторията е максимално съсредоточено, за да се увеличи ефектът от рекламата. Този подход се доближава до техниката на емоционално таргетиране – стратегия, при която рекламата е съобразена с чувствата, които съдържанието предизвиква у зрителя. Според проучвания, емоционалният контекст увеличава възможността рекламното послание да бъде запомнено.
Въпреки това нововъведението може да се окаже противоречиво. За потребителите подобни прекъсвания в най-напрегнатите или трогателни моменти на видеото могат да бъдат дразнещи и да нарушат потапянето в съдържанието.
Освен „Peak Points“, YouTube представи и друг иновативен рекламен формат: интерактивен продуктов каталог, който позволява на зрителите да разглеждат и купуват продукти директно от рекламата. Този подход има за цел да направи потребителското изживяване по-плавно и ангажиращо, като съчетае гледането с възможност за пазаруване в реално време.