Електрическите тротинетки вече ще бъдат обект на по-строги регулации в България, след като парламентът прие промени в Закона за движение по пътищата. Освен че ще трябва да се карат с каска, да имат регистрация и да не се движат по тъмно, най-новата промяна налага и задължителна застраховка „Гражданска отговорност“.
Миналата седмица депутатите гласуваха на второ четене редица изменения, но днес се върнаха към текста за застраховката. Основната промяна е свързана с прецизирането на формулировката. По предложение на Александър Иванов от ГЕРБ-СДС, вече е записано, че водачът на индивидуално електрическо превозно средство е длъжен да има валидна застраховка „Гражданска отговорност“ на автомобилистите по чл. 461, т. 1 от Кодекса за застраховането. Тази поправка е направена след сигнал от Комисията за финансов надзор, която е посочила правилното наименование на застраховката.
Предложението на Иванов беше прието със 99 гласа „за“ и 73 „въздържал се“, след което целият параграф за регулацията на тротинетките беше прегласуван и отново приет.
Солени глоби за нарушителите
Неспазването на изискването за застраховка ще доведе до сериозни санкции, предложени отново от Александър Иванов. Според чл. 638 от Кодекса за застраховането:
- Собственик на електрическа тротинетка без сключена задължителна застраховка „Гражданска отговорност“ ще бъде глобен с 250 лева. При повторно нарушение глобата нараства до 800 лева.
- Лице, което не е собственик, но управлява незастрахована електрическа тротинетка, ще бъде санкционирано с глоба от 400 лева.
Тези промени целят да въведат по-голям ред и сигурност в движението, както и да защитят трети лица при евентуални инциденти с електрически тротинетки.
Един евтин и чист транспорт, и него унищожиха…Проклето говедо е нашего брата