Месеци преди началото на летния туристически сезон рекламата за Южното ни Черноморие започна, като са предвидени 2,4 млн. лева. Директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов определи като ключово отделянето на средства за реклама на морските общини, но туристите в даден град и курорт зависят от местната власт.
„Кметът, главният архитект, експертите по туризъм, местната общност – това е стъпка напред. Стои въпросът за координация. В момента имаме хаотична реклама. За да се позиционира във времето, нашата конкуренция си е направила туристическа организация, която се занимава с рекламата. Ако някой мисли, че българският туризъм се крепи на 5 млн. или 18 млн. лв., които министерството получава от държавен бюджет, съжалявам. Тези туристи идват чрез техните телефони“, заяви Драганов пред Bulgaria ON AIR.
Това дава яснота до каква степен хотелите ни са с дигитализация, че да привлекат самостоятелно туристите, подчерта Драганов.
„Знаем, че 38%, например, се завръщат в България. Това са данни, които следим от години. Тази година очакваме морето да се върне от нивата през 2019 г. Това става с 50% увеличение на сделките на английския пазар, интензивна реклама в Германия“, обясни Румен Драганов.
Той прогнозира върхова година по отношение на туризма.