5 C
Пловдив
петък, декември 6, 2024

НКЖИ се кани да затвори Бетонния мост на 25 март, Общината се опъва за анекс

Събарянето на Бетонния мост, което от няколко години предизвиква брожение, все още е уравнение с неизвестни. От Националната компания „Железопътна инфраструктура“ натискат местната власт час по-скоро да  даде картбланш за  затваряне на съоръжението за реконструкция, но от Община Пловдив още в първите дни на мандата  на кмета Костадин Димитров  поставиха конкретни условия, които НКЖИ  трябва да изпълни. С други думи – без точни и ясни правила няма да се позволи премахването на една от основните пътни артерии в града.  

 

„Движението по моста  се очаква да бъде спряно на 25 март – 1 април“, прогнозира категорично обаче в петък инж. Иван Бакалски, ръководител на проекта на НКЖИ за модернизацията на ЖП възел Пловдив.

От градската управа обаче веднага реагираха, че обявените дати изобщо не са сигурни. „Община Пловдив няма да разреши  да се затвори Бетонният мост, докато от НКЖИ не представят анекс към договора за строително-монтажните работи с фирмата изпълнител „Трейс груп холд”, заяви за „Марица”  зам.-кметът по строителството и инвестициите инж. Тошо Пашов.

Ултиматумът за анекса не е случайна прищявка на местната власт, защото  в договора  на НКЖИ с „Трейс” е предвидено само събарянето на съоръжението, но не и изграждането му над жп ареала и в южната част към бул. „Македония“. Условието е поставено от кмета Костадин Димитров още в края на миналата година, но и досега от държавната компания не са изпратили  точните параметри със срокове, линейни графици, стойност на възстановяването на моста, неустойки.

ние за реконструкцията, ако липсва анекс към договора за крайния срок, в който ремонтните дейности ще бъдат изпълнени…

 

„НКЖИ  представи проекта за реконструкцията, който изискахме, а след като го върнахме със забележки, направиха корекции. В първоначалния вариант не бяха предвидили, че ул. „Кукуш” се разширява. При кръстовището на бул. „Македония” откъм  супермаркет „Билла” имаше 99 см денивелация, с което буквално се затваряше достъпът на автомобили. Това е недопустимо. Освен това бяха намалили габарита на пътното платно от южната страна на 8 метра.

Настояхме платното да е широко 9 метра, с две ленти по 4,50 м 

Проектантите се съобразиха с всички наши забележки, по него няма проблем и чакаме анекса”, обясни инж. Тошо Пашов.

„Изчистени са всички неща по проекта за реконструкцията на Бетонния мост. До края на седмицата ще внесем анекса за съгласуване и съответно за издаването на строително разрешение“, увери на свой ред инж. Бакалски.

Още една важна процедура предстои, преди да се затвори мостът. В края на предишния мандат Общинският съвет взе решение администрацията да не издава строително разрешение, докато не се завърши пробивът под Централна гара.

Само местният парламент може да даде зелена светлина за събарянето на Бетонния мост, но както администрацията, така и съветниците трябва да видят черно на бяло  в какви срокове ще бъде възстановена важната пътна връзка между бул. „Христо Ботев” и „Македония” и да получат гаранции, че  строителството няма да се забави с месеци.

Реконструкцията на Бетонния мост ще бъде ново голямо изпитание за жителите на район „Южен“, защото

алтернативните маршрути в момента са само два 

– по надлез „Родопи“ и по  Коматевско шосе, където и сега се образуват задръствания, защото от бул. „Александър Стамболийски“ до „Коматево“ е тясно, с габарит 7 метра. Затова Костадин Димитров искаше  събарянето на съоръжението да се отложи колкото може по-дълго, за да се пусне подлез „Модър – Царевец“, който да поеме част от трафика. С тази цел на строителите е даден срок до края на март  да приключат с пробива.

Същото искане е поставено и пред изпълнителите на проекта на ВиК-Пловдив за изграждане на Южния обходен колектор. В момента консорциум, в който участват три софийски фирми, работи на кръстовището на ул. „Царевец“ с бул. „Хаджи Димитър“ и „Солунска“.  Ако не успеят до началото на април  да прокарат тръбите през кръстовището и да се изтеглят в новото платно на ул. „Царевец“, няма как да се минава през новия подлез.

 

Обещават да пуснат движението след 6 месеца

След  шест месеца движението по Бетонния мост ще бъде възстановено, увери за пореден път ръководителят на проекта на НКЖИ инж. Иван Бакалски.

По негови думи, реконструкцията на моста се очаква да приключи преди завършването на пробива под гарата. Като краен срок на мащабния проект за модернизацията на ЖП възел Пловдив, включително и на пробива под Централна гара, бе посочен краят на 2024 г., но преди три дни инж. Бакалски уточни, че по-вероятно е това да се случи през  март 2025 г.  Строителните работи се бавят и тепърва ще се подменя цялата подземна инфраструктура  около гарата, включително по ул. „Кавала“ и „Тракия“.

 

Автори: Валентина Йеремиева, Гергана Василева

 

 

 

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ