8 C
Пловдив
петък, декември 13, 2024

Проблемите на пътниците с нередовния транспорт до близки пловдивски села продължават

На среща в началото на годината бяха основните проблеми при организирането и осъществяването на обществения междуселищен транспорт, а именно, че малки и отдалечени населени места от общините в област Пловдив са особено засегнати от нередовния транспорт като селски крайни точки, а на места той изцяло липсва.

На тази среща беше поставен и въпросът за държавна автогара в Пловдив, на който Областният управител на Пловдив Илия Зюмбилев заяви: „Пловдив ще има държавна автогара. Очаква се получаването на лиценз“.

Тя ще бъде ситуирана на Централна гара Пловдив и ще реши проблема с размера на таксите на автобусите, които извършват междуселищните превози и както законът изисква, ще бъде начална, междинна и крайна спирка за тях.

Докато обаче се очаква получаването на лиценз на автогара „Север“ много ученици и работници чакат, за да се приберат по домовете си в населените места от региона. Едни се оплакват от нередовен транспорт, други, че автобусите не спират в автогарата, а трети недоволстват от занемареното състояние на обектите.

„Аз пътувам в направление Старосел. Има три автобуса. Този, който е в три и половина следобед днес, най-редовно закъснява. Идва в 4, 4 и 15…И автогара „Север“, и автогара „Юг“ не са в цветущо състояние“

„Редовно пътувам. Бих казала, че се иска доста поддръжка. Доста са изостанали като цяло“.

Средната цена за влизане на автобус в автогара в Пловдив в момента е 11 лв, което затруднява много превозвачи и те редуцират броя на рейсовете по линиите. Така освен от бранша, потърпевши са и хората от отдалечените от града места.

„Сега в момента последният рейс е в осем и половина, което не е добре, защото има деца, които посещават школи, уроци. Има хора, които искат да отидат на театър и трябва да се приберат с такси“, каза пред БНТ Даниела Стоилова, кмет на село Браниполе.

pin.newspoint.bg
Последни новини
НЕ ПРОПУСКАЙ ДА ПРОЧЕТЕШ